giphy (4)

Oscars 2016 | Castigatorul pentru Best Make-up & Hairstyling

La premiile Oscar 2016 avem 3 nominalizati pentru titlul de Best Make-up & Hairstyling:

“The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared”
“Mad Max: Fury Road”
“The Revenant”
.

Conform Indiewire, castigatorul statuetei va fi Mad Max: Fury Road, dar The Revenant nu este departe de acest titlu, de asemenea. Cum efortul depus in makeup si hairstyling in fiecare dintre filme a fost extraordinar, hai sa pasim un pic in spatele peliculei si sa vedem cam cum au decurs lucrurile.

The Hundred-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared

Love Larson și Eva von Bahr

Hundred-Year-Old-Man-Poster-2

Allan Karlsson este personajul principal al filmului si are doar 100 de ani. Actorul Robert Gustafsson a fost imbatranit instant cu 48 de ani cu ajutorul machiajului. Rezultatul este incredibil, dupa cum poti vedea.

 

w1920h1080

Undddtitled

Mad Max: Fury Road

Lesley Vanderwalt, Elka Wardega și Damian Martin

Mad Max 4 - 2015 Movies

 

Foarte probabil sa le fi vazut deja munca in filme precum The Great Gatsby, Moulin Rouge sau Australia. 

Primul draft de proiect pentru machiaj, par si efecte speciale pentru Mad Max a fost trasat inca din 2012.

Lesley a adunat o echipa mixta, australieni, irlandezi, sud-africani etc de specialisti in peruci, efecte speciale, machiaj cu care ar fi putut raspunde oricaror provocari de-a lungul filmarilor. In total, echipa numara 35 de oameni. O zi normal de munca incepea cu o calatorie de o ora pana la platourile de filmare. In fiecare zi realizau machiajul FX pentru 60-120 dintre “War Boys” care apareau in cadre secundare si pentru 8-10 dintre cei care apareau in prim plan.

Pentru machiajul ochilor si al buzelor, actorii care jucau acesti “War Boys” erau lasati sa si-l faca singuri pentru a si-l personaliza si a-i individualiza in film.

WarBoys_PIC1

Se lucra aproape non-stop, in jur de 70-80 de ore pe saptamana. Una dintre marile provocari a fost faptul ca se lucra in desert, unde contidiile nu erau cele mai prietenoase. De asemenea, era dificil sa pastreze toate protezele de silicon la rece, in conditii optime de folosire, sa obtina aprobarile pentru fiecare design si sa se si incadreze intr-un buget fix.

sursa

Undddtitled

The Revenant

Siân Grigg, Duncan Jarman și Robert Pandini

The-Revenant-2015

Leonardo di Caprio a fost cel care a contact-o pe Siân pentru a lucra impreuna la filmul The Revenant. Alaturi de Siân a lucrat si Duncan Jarman, prosthetic make-up artist, iar impreuna cu regizorul Alejandro González Iñárritu au stabilit modul in care machiajul si efectele speciale trebuiau sa se plieze pe tipul de filmare, pe scenariu, personaje etc. Nimic nu a fost lasat la voia intamplarii pentru ca filmarea a avut loc in zone cu conditii climatice foarte dure, in Canada, si doar la lumina naturala.

De asemenea, a existat o munca de cercetare pentru a descoperi cam care au fost ranile reale ale lui Glass pentru a le putea replica fidel si pe Leo.

Leo si-a lasat parul si barba sa creasca pentru a aduce cat mai mult cu aspectul de om al padurii. Tonuri de maro si rosu au fost folosite pentru a crea textura pe fata, dar si cicatrici si vene. Pigmentii au fost aplicati peste KY-Jelly  care, da, este un lubrifiant. Barba a fost pictata in 4 tonuri de gri, chiar si fir cu fir, pentru a-l imbatrani.

Parul lui Leo trebuia sa arate ca si cum nu ar fi fost spalat de luni, respectand firul povestii reale. Asa ca a fost nevoie de o solutie care sa si reziste la -20 grade Celsius – un mix de apa si glicerina si uneori si ceva noroi.

Scena atacului ursului a presupus foarte multa munca deoarece ranile erau adanci si trebuiau sa si sangereze si sa poate fi si inchise/ cusute de personaj in film. In total, echipa de makeup a creat 8 seturi de proteze pentru intreg corpul pe care sa le aplice in diverse etape – infectie, vindecare si cicatrizare.

Cantitati enorme de sange au fost folosite, iar pentru zonele sangerande care aveau nevoie si de textura s-a adaugat un amestec de seminte de in, de floarea soarelui si de migdale pisate. Interesant, nu?! In mod normal, sangele fals contine alcool, dar nu a fost o optiune aici deoarece ar fi atacat machiajul de pe protezele de silicon.

Makeup artistul nu mai simulase un efect de inghetare de cand lucrase la filmul Titanic. Pentru Glass a folosit zahar cristalizat pe gene, ceara si zapada artificiala pentru barba.

Conditiile au fost dure deoarece au filmat in mijlocul salbaticiei, in frig si in conditii minime. 2 ore dura drumul pana la locatia de filmare si aproape 5 ore dura machiajul lui Leo, iar timpul nu trebuia ignorat deoarece se filma doar la lumina naturala.

Sursa

the-revenant

sursa

Mi-a placut foarte mult sa ma documentez pentru acest articol. Am descoperit ca in spatele produsului finit pe care noi il vedem la cinema si-l judecam foarte usor, este de fapt enorm de multa munca. M-a surprins placut faptul ca makeup artistii de talia celor mentionati nu doar stapanesc foarte bine ultimele tehnologii si mixturi in materie de FX makeup ci si recurg si ei la metode babesti, improvizand tot timpul. Asta este arta! Asta este pasiune!

Castigatorul?! Dupa mine, The Revenant!

Dupa rezultatele oficiale, Oscarul pentru Best Make-up & Hairstyling, merge la Mad Max!

Pinterest | Instagram | Facebook  | Youtube | Bloglovin

 

 

Leave a Reply